Varje dag väljer jag Dig

Älskling,

10:e januari 2010 bestämde vi oss för att officiellt ingå tvåsamhet. På varsin ort, bestämde vi att vi skulle vara tillsammans. I dagsläget är vi tillsammans, på gemensam ort, i ett gemensamt hem. 10:e januari kommer alltid vara ett datum att fira tvåsamhet, oss, det gemensamma liv vi skapat.

Idag är vi där igen. 10:e januari men året är 2012. Två år senare. Två helt underbara år har passerat. Fort och långsamt, på samma gång. Ibland känner jag att du, mannen vid min sida, alltid har funnits där. Ibland känns allt lika nytt och outforskat som dag ett. Båda dagarna, lika fantastiska. Två år. Tvåsamhet. Två tummar upp. Vad passar det bättre att fira med, än två ringar?

Jag har personligen svårt för att lova saker. Det finns saker jag väldigt väldigt gärna skulle vilja lova, dyrt och heligt. Dessvärre finns det en baksida med löften, det är att livet inte alltid blir som man planerat. Detta kan sätta oönskade käppar i hjulen för alla planer, drömmar och löften man en gång målat upp och gett. Jag lovar inte att det för alltid kommer vara du och jag, min älskade. Men jag lovar att göra som jag gjort hittills. 730 gånger har jag vaknat upp till en ny dag och varje dag tagit beslutet. Varje dag har jag, med hela mitt hjärta, haft en önskan, ett behov och en vilja att dela den med dig. Även om jag inte lovar något, så hoppas jag givetvis innerligt att två år kommer bli fyra, åtta, tio, tolv, fyrtio..tills det oundvikliga skiljer oss åt.

Ringen på ditt finger symboliserar alltså inte, från min sida, något löfte. Den symboliserar mitt hopp, min vilja och min tro på att du är min bästa vän, min trygghet och min min glädje. Den symboliserar också mitt åtagande att göra det jag kan för dig, för att du ska vara lycklig och trygg. Se ner på den och bli påmind om det. Varje dag.

Tack för dessa dagar du också valt att vara med mig. Du är den mest fantastiska människa jag någonsin mött.


J a g  ä l s k a r  D i g .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0