Det är visst nån som är tillbaka!

Fyra höghus mot en blekgrå himmel
Fyra nätter å vaka
Hon öppnar fönstret mot trafiken och larmet
Nu får det fan va bra




Inte varmt men nästan vår
Ingen lösning men ett spår
Inga planer men ett steg
Inte där än men på väg


Inte varmt men nästan vår
Ingen lösning men ett spår
Inte ja men inte nej
Inte bra men helt okej




Det är visst nån som är tillbaka!



Ja, nog är det någon som är tillbaka! Åter i hemmets lugna vrå efter ett spännande äventyr. I början på förra veckan tog det fart med ett fastligt illamående som höll i sig och eskalerade allt vad veckan led. Lite ryggont och andra diffusa smärtor på det och jag insåg min begräsning. Jag sökte sjukvården och efter många om och men fick jag till slut lämna både det ena och andra provet.

Fredag. Telefonsamtal. Akutmottagning. Inläggning. Akut njursvikt.

Fyra dagar med vätskerestriktioner och provtagningar senare är det visst nån som är tillbaka! Tillbaka till livet, tillbaka till vardagen. Systemet är inte helt läkt, men på god väg att återhämta sig.

Mycket ska man vara med om, mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0