Sun-day

Sol ute, sol inne, sol i sinne! Solen har lyst från och till i Gävle idag. Det har varit molningt, men den stora gula har gjort sig påmind emellanåt. Värmen har dock varit närvarande, oavbrutet. Och trots att det börjat mörkna och bli kallt, har jag värmen kvar i ryggen. Denna värme genereras ur lycka, lycka i sin renaste form.

Det låter kanske som om jag går runt och skrattar och ler och bara plockar de finaste pralinerna ur livets godispåse för tillfället, vilket inte är hela sanningen. Även om lyckan är stor, vet även jag att man inte bara får och kan äta godis, man måste äta mat också hur tråkigt det än må vara. Även om det är ett svagt rosa skimmer över allt, finns det mindre upphetsande måsten och sysslor som ska tas itu med. Frågar man mina nära och kära kan jag lova att de intygar att jag inte är särskilt lätthanterlig alla dygnets timmar. Jag är trött och sur och irriterad emellanåt, precis som vanligt. Stubinen har intd blivit längre, och tur är väl det, för det skulle ju innebära att hela Caroline-konceptet börjat kantra. Jag är fortfarande jag och vardagen är fortfarande lika enformig och slitsam stundtals, fastän 2010 har fått en kick-ass start.

Anledningen till att jag skriver detta är mestadels för min egen del (som vanligt med allt som skrivs här) men också för att jag börjar få lite udda frågor och kommentarer. Vänner runt omkring mig börjar uppenbarligen lessna på att livet leker, för mig. Plus att jag måste erkänna att vi tyvärr lever i landet lagom som följer Jantelagen till punkt och pricka. Så, jag har själv tänkt tanken som många andra verkar tänka, att så bra kan det väl inte vara? Börjar det inte bli lite väl smörigt och klämkäckt?

Men nej! Jag tänker inte ställa mig under någon Jantelag, och jag hatar ju "lagom"! Allt eller inget, har alltid varit min melodi. Och nu har jag gått all in och satsat allt på tillvaron här och nu, så nej, jag tänker inte be om ursäkt, varken till mig själv eller någon annan för att jag njuter av livet i fulla drag. Jag tänker vara evigt tacksam och ha dessa kloka ord i åtanke, när jag kommer på mig själv med att tänka tankar om att lycka är tillfälligt, att känslor som denna är flyktiga, att man alltid ska behålla garden till viss del uppe och för att inte hänge sig till 100% för att skydda sig själv;

Life is short;
* Break the rules
* Forgive quickly
* Kiss slowly
* Love truly
* Laugh uncontrollably
and never regret anything that made you smile

Och på tal om "love truly", I surely do..
Truly, madly, deeply



och såhär glad tänker jag vara, så ofta jag vill och kan!

Kommentarer
Postat av: Frida

Självklart ska du njuta my love, och lova att du aldrig ber om ursäkt för den sakens skull!

2010-05-09 @ 22:43:22
URL: http://acquisitivelife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0