Nu skulle jag inte säga nej till en fribiljett till himlen..

Befinner mig på hemmaplan och är upptagen med att fylla år hela dagen. Mysigt.
Men så var det det där med Sandviken. Och musik. Och hur nära livet, döden och allt där emellan man kommer ibland. Jämt.

As strong as you were, tender you go.
I'm watching you breathing for the last time.
A song for your heart, but when it is quiet,
I know what it means and I'll carry you home.

If you had wings, you would fly away.

And another day God will give you some.



Att fylla år handlar inte om presenter, det handlar inte om att fira att man tagit ytterligare ett steg på livets väg. För mig har det alltid handlat om en extra dag att umgås med nära och kära. Dricka kaffe, prata, mysa, skratta. Jag ska göra det idag också, men det här är första födelsedagen utan er allihopa. Förra året hade jag i alla fall farfar närvarande, i fysisk form. Nu är ni så närvarande i hjärtat att det gör ont. Men jag saknar er, jättemycket. Jag är lyckligast på jorden, för jag har så mycket fantastiska människor runt omkring mig och ett liv som jag älskar varje del av. Det hindrar dock inte tårarna att rinna, en dag som denna.

Nu ska jag mota tårarna med kladdkaksbak och positiva tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0