Livet på en pinne

Ja, här i Öret är det full fart och jag stortrivs! Jag kombinerar studier med höstpromenader, hembesök med hitresta, fest med soffhäng, bussturer med älskad innebandy och allt annat som hör den nygamla vardagen till. Det njuts av nuet och det planeras inför framtiden. Det är mycket roligt på gång och jag försöker suga i mig så mycket jag kan, av allting. Ibland kommer jag på mig själv av att vilja för mycket. Ibland ser jag inte det, men har nära och kära som påminner mig att varva ner och fokusera på en sak i taget. Det blir lätt att både saker, ting och personer ramlar mellan stolarna annars, och det är aldrig min intention.

Jag skulle ljuga om jag påstod att det var lätt att inta skolbänken igen efter närmare 2.5 år av äventyr, jobberfarenhet, luft under vingarna och gott med pengar i plånboken. Det kräver sin anpassning, definitivt. Har inte riktigt kommit in i det ännu, men jag börjar få struktur på det mesta, tror jag.

Imorgon nalkas ett förmiddagspass i skolan med bland annat återlämning av förra tentan. Det finns en virvlande oro i maggropen. Jag vet inte varför, för det kändes bra när jag skrev den för tre veckor sedan. Eller så är det just därför, för att det kändes bra då. Nu vet jag inte om det känns så bra längre. Men jag hoppas hoppas hoppas att första tentan gick vägen, för nu nalkas det snart en ny.

Efter det smärre skolbesöket är det snabba ryck hem och hämta den (snart) färdigpackade väskan och sedan vidare mot tågstationen. Det är alltså inte många timmar kvar till en långhelg i Gävle/Sandviken, vilket ska bli ack så skönt! Helgen ser ut att vara så gott som fullbokad redan, fylld av allt mellan himmel och jord!

Jag lämnar er med några bilder från förra hemvändarsvängen, som jag lever på ännu.
Min älskade prinsessa fyllde ett år
och givetvis gjorde gudmor allt i sin makt för att kunna vara där och fira!




Det finns få jag hyser så stor kärlek till, som till Dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0