Daddy Cool

Intressant det där med vad man ärver. Vem bestämmer vilka karaktärsdrag som ska föras vidare till nästa generation? Vem säger att en viss gen ska ge vika för en gen från den andra parten? Vem sitter och väljer och vrakar bland två fantastiska människors kvalitéer, för att göra en unik varelse som ändå ska ha plats att vara sig själv? Hur kommer det sig att vissa är så otroligt lik den ena men inte den andra, av sina föräldrar?

Vem bestämde att jag ska gilla att stå med ena foten över den andra,
lutad mot diskbänken och äta hårdmacka med ost?
Vem tyckte att jag skulle vara envis som synden och alltid försöka det mesta?
Vem valde innebandygenen framför balett, simning och gudarna vet vad?
Vem gav mig privilegiet att föra allt detta, och ett par klarblå ögon,
vidare...från min pappa, till framtiden?
Slumpen?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0