Vacuum

"Vakuum (latinsk stavning vacuum) är fysikaliskt uttryck för ett utrymme som inte innehåller någon materia alls."
källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vakuum

Jag kan inte tro att det är sant ännu. Alla andra tre har jag sett döda. Inte du. Du har inte lämnat mig än. Inte i tanken, inte i hjärtat, inte i fysisk form. Jag måste nog gå till Rosengården för att se efter imorgon. Är det verkligen sant? Har den fjärde och sista av mina älskade mor- och farföräldrar lämnat oss och jordelivet? Ja, det sägs så. Den 29:e april tog min älskade farfar sitt sista andetag i tryggt sällskap av nära och kära. Dock inte sin käresta, hon gick före.

Jag ser dem framför mig. Alla fyra. De dricker kaffe, och skrattar. Farfar säger inte så mycket, det har han aldrig gjort, men det kommer värme ur hans kroppsspråk, ur hans ögon. Värme som räckte till oss alla och en var. Värme som vi bär med oss så länge vi lever.


Julen 2005

Henry Axelsson
* 10/6 1918
+ 29/4 2009

Sakta kom ängeln och log
Löste de jordiska banden
Viskade "Nu är det nog"
och tog honom stilla vid handen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0