Lördag 14.03.2009

Klockan är 10.17 och här är EKO't.
Varför heter det "Dagens EKO", någon som vet? Mer än Mr. Google..

Hur som, här är helgen i full gång. Har hunnit träna, duscha, fixa, plocka undan disk och fått en uppgift klar i skolan. Den är iväg mailad för respons från övriga gruppen. Klockan är bara barnet och det känns BRA. Något som känns mindre bra är den oftantliga trötthet som tynger mig, samt ett rackarns halsont som jag inte alls har tid med! Hade tänkt att jag skulle springa idag, men det fick bli en lugn vända på gymmet istället.

Fredagen bjöd på träning, skola, jobb (oplanerat) och umgänge med min allraste bästaste bäst-favorit. Tess var på snabbvisit i Viken, vilket innebar tacos och Let's Dance. Det var underbart och jag känner verkligen att jag måste få till en helg då jag kan åka ner, snart. Du är fantastisk, hjärtat. Och hur du än gör, så länge du gör vad Du känner är rätt, så kommer det bli såå bra. Vad du än hittar på, så finns jag just precis här. <3
Jag orkade dock inte längre än till elva snåret. Att gå upp tidigt är påfrestande, och jag är inte van att vara vaken länge längre. En drastisk förändring i fröken Hannuxelssons liv. Jag är inte längre världens värsta nattsuddare. En förändrig till det bättre, skulle jag vilja säga.

Lördag idag. Det blir lugnt. Ska försöka få ordning på ett par uppgifter till så jag känner att jag hänger med i skolan. Till kvällen blir det nog soffläge och sova lagom till Melodifestivalen. Jag har inget större intresse i det jippot, förutom att jag tycker Malena Ernman är bra, och ett litet plus i kanten att hon är från Sandviken och jag jobbar med hennes mamma. Vinner inte hon, håller jag tummarna för Caroline af Ugglas.
1. Hon har ett finfint namn
2. Hon har en bra låt
Nu kommer jag väl bli hatad och ratad av halva svenska folket, men vad gör det om 100 år när allting kommer kring?

Här är dock något som kommer göra skillnad om 100 år. Min nya gym-bekantskap informerade om detta och tyckte kyrkan skulle göra vad de kunde. Vi privatpersoner också, förstås. Vi har faktiskt ett evenemang just då med jobbet, så jag ska framföra denna idé. Rätt svår att genomföra där och då, men kanske något att tjuvstarta med veckan innan?
Om inte annat kan vi alla göra oss medvetna om detta och hänga på..

http://www.wwf.se/v/klimat/earth-hour/1196404-earth-hour-2009-startsida

Jag kan heller inte påminna för många gånger om den insamling för Rent Vatten, jag tidigare nämnde. Hey, kom igen nu! Make a difference..

http://www.svenskakyrkan.se/vatten/index.html#/insamling/LFNZ/skapare

Nu tackar moraltanten för sig.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har skänkt dig en hundring för någon vecka sedan, hoppas det kommer till användning för något träd i alla fall :)

2009-03-14 @ 19:07:50
URL: http://acquisitivelife.blogspot.com
Postat av: Rebecca

hallå, hallå! Är det bara jag som får tekniskt fel varje gång jag försöker gå in på din insamlingssida? Eller är det bara min dator som strejkar, igen? Kan man göra på nåt annat sätt?

2009-03-15 @ 13:09:35
URL: http://svenssonrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0