Ps.

Fan va snyggt sovrum jag har, förresten! Några hyllor, jäkligt många ramar och fånigt mycket pengar väl spenderade på framkallning och förstoring av egentagna fotografier. Förutom ett. Rackarns nöjd är jag! Och nya, snygga, rena sängkläder.

För första gången på länge känner jag mig lite motiverad att gå och lägga mig. Jag och den nya lektyren. Känner att den är värd ett par rader också. Nya böcker är ljuvligt. Nya gamla böcker, är nog ännu bättre. De säljer ut makulerade böcker på biblioteket. Jag gick förbi där idag, efter att ha varit i konsthallen och beskådat sköna verk av sistaårsesteterna. Mycket foto. Mycket vackert foto. Hur som, jag gick förbi och ramlade över fantastiska böcker. Sådär fantastiska som bara gamla biblioteksböcker som varit med i 100 år kan vara. Lite i utbildningssyfte, lite poesi och lite favorit. Kom över en gammal upplaga av Doktor Glas. Hjärtat slog ett par frivolter när jag såg den. Att sedan biblioteket körde på den gamla barnviseklassikern "Tio för de stora, fem för de små" gjorde ju inte saken sämre. 10 kr per vuxenbok alltså. 10 kr för något vars värde egentligen inte kan mätas i kronor och ören.

Det må ha regnat hela dagen. Det må ha varit jobbigt stundtals, både av fysisk begränsning och av sorg och saknad. Det må ha varit grått, men det har nog varit en bra dag ändå, den här också.

Ds.





Pss(sssst....)

Några foton på varken sovrum eller biblioteksskatter kan jag tyvärr inte komma med, förresten. Kameran är utlånad till favoriterna..

Dss.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej i stugan, kikade in på expressen och hittade en tävling jag tycker du verkligen är värd att vinna. En resa till Paris och Lisa Ekdahls konsert där, låter det som om det vore något? Om du inte redan anmält dig tycker jag det är något du kanske skulle göra, gå in på http://www.expressen.se/noje/musik/lisaekdahl. Miss you darling, stora kramar!

2009-06-05 @ 13:05:41
URL: http://acquisitivelife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0