Friday

Fri-dag. Fre-dag. Det är idag det! Imorgon är det lör-dag.
Dagen började sådär produktivt, aktivt, härligt. 8.10 infann jag mig hos sjukgymnasten.
Värma upp, snacka lite, träna desto mer.
1½ timme senare var jag klar där, kilade över vägen till gymmet. Bröst, triceps, lite axlar, vibb!
1 timmes träning till. Kändes bra. Länge, men inte så högintensivt.

Tvättstugan väntade. Slängde i två maskiner och insåg hur hungrig jag var.
Hittade ingenting i kylskåpet. Inget i skafferiet. Inget i frysen.
Hängde upp och kastade in första maskinen tvätt i torktumlaren.

Handla.
Fick med mig en hel del från Konsum.

In med nästa tvätt i torkrummet och torktumlaren.
Förra torktumelomgången. Halvblött och fuktigt. Fick duga ändå.

Fortfarande lika hungrig. insåg att jag inte köpt något att äta nu. Fort.
Det fick bli en hel drös morrötter (Ja, nu är jag fast igen! 10 st uppätna idag) och lite fiskgratäng.

Jobb. Skicka iväg lite mail, skriva lappar och inbjudningar. Dubbelkolla.
Tvättstugan igen. Halvblöta och fuktiga torktummlade kläder. Fick så lov att funka ändå.

Hissen upp. Shit, nycklarna sitter kvar i tvättstugedörren.
Hissen ner. Fan, nycklarna låg i fickan.
Hissen upp. Gah, glömde tvätten nere (!?)
Hissen ner. Låsa upp tvättstugan, men vart var nycklarna nu igen? Fel ficka 3 gånger.
Hissen upp. Allting med. För den här gången.

Ni som har åkt hissen kan ju tänka er hur fort det gick och hur glad jag var.
Sen vet jag inte vad som hände? Hande planer på att dammsuga, ta ett bad och greja lite.
Jag kan ju mindre glädjande meddela att inget av det är gjort. Fortfarande inte duschat alltså (vet inte om det är så bra att gå ut med sådana osmickrande uppgifter?) och dammtussarna ligger där de ska.

Nu vakas en sista tripp till tvättstugan för dagen. Hoppas hoppas att jag slipper halvblöta sängkläder. De tar så mycket plats om de måste hängas upp och torkas i lägenheten. Men det är ett senare problem.

Inför den närmaste framtiden är jag lite kluven.
Hemmakväll med Let's dance eller Sinnesrogudstjänst?
Halvfabrikats-tikkamasala eller hemmgjord thaikycklinggryta till middag?
Dusch eller bad?

Jag tar mig en funderare på det i hissen ner.
Adjö.

Ps. Igår var en bra dag. Jag promenerade, jag jobbade, jag var i skolan, jag och mamma hade en fantastisk kväll med middag/fika och bio. Vi var inte hemma förrns efter midnatt..på en torsdag. DET är kvalitetstid och vardagslyx det. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0