Så blev det jul, i år igen..

Kollade tillbaka vad som skrevs förra året. Det var en lista om onödiga ting och med tanke på tidpunkten på dygnet (02.02) så svarar jag på samma frågor igen. Ett år senare, ett år klokare?

Lovar du att vara ärlig?
Ja
Du heter: Caroline Rita Maria Hannuksela Axelsson
Smeknamn: Lill-sockret, Shmerb, Harriette
Favorit låt just nu: Melissa Horn - Lät du henne komma närmre
Beroende av: Mandariner
Vad tror folk om dig? Jag vet verkligen inte. Har en rätt luddig verklighetsuppfattning
Stämmer det? Can't tell..

Hur imponerar man på dig? Genom att vara rak, ärlig och ödmjuk
Brukar du skratta för dig själv? Ja!
Vad står det i ditt senast inkomna sms? Jag vet faktiskt inte. Jag vet inte vart jag har min telefon
Vart bor du? Köpmangatan 12, 4 trappor upp, Örebro
Trivs du där? Fantastiskt bra!
Äger du några converse? Ja, det gör jag
Är du allergisk i mot något? Ja, främst pälsdjur
Har du haft sex idag? Nej, det har jag inte
Nästa mål i ditt liv? Hitta ett sätt att bota den kroniska, molande rastlösheten
Hur svarar du i mobilen? "Hallå!" eller "Aah, det är Caroline"
Vem ringde dig senast? Andreas
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att jag skulle köpa snus

Antal sömntimmar inatt? 8 ungefär
Var du ensam? Ja, det var jag
Tycker du om din pappa? Obeskrivligt mycket
Brukar du komma i tid? Så gott som alltid
När mår du bra? När jag känner att jag gjort det jag planerat, med gott resultat
När blev du fotad senast? Idag
Hur känner du dig nu? Vemodig, ångestfylld, upprymd, trött, lugn
Vanligaste färg på dina kläder? Svart
Vad tycker du om fötter? Jag kan knappt ta i mina egna
Är du aktiv i skolan? Ja, det tycker jag
Vad saknar du? Lugn och ro

Hade du en bra kväll igår? Toppen!
Favorit dryck på morgonen? Kaffe
När brukar du gå och lägga dig? ~22-24, när jag är klar med allt som ska göras för dagen
Är du blyg? Emellanåt
Sysslar du med någon idrott? Ja, innebandy
Kärlek vid första ögonkastet? Nej, det är något som växer fram
Vad krävs för att du ska bli full? Gott sällskap!

Har du spytt offentligt? Nej, det har jag inte
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag? Jag skulle skriva en kill-/tjejmanual, ämnad för motsatt kön, vi förstår varandra alldeles för lite
Kategoriserar du dig själv i någon speciell stil? Nej
Är du bortskämd? Ja, på otroligt många sätt och vis
Vad gör du i morgon? Jag promenerar, jag myser med familj och en liten del av släkten, jag minns och förundras över livet

Jag fick även frågan idag om vad jag önskat mig från tomten och svarade att jag inte kunde säga det högt för då skulle inte önskningen slå in. Jag önskar mycket, hårt och ofta och tror på att någon lyssnar, men att vi först och främst är vi ansvariga för våra egna önskningar - huruvida de slår in eller inte. En hjälp på traven, en knuff i rätt riktning, ett tecken..men handla, det gör ingen åt oss.

Det slog mig även idag hur otroligt värdefullt det är med minnen, att ha något speciellt att dela med en annan människa (eller flera andra människor). Det behöver inte vara stora, flådiga minnen. Det är ofta det lilla som fastnar. Tider som dessa känner jag en oerhörd tacksamhet över de minnen jag har, men försöker påminna mig själv varje dag, varje minut att minnen skapas även här och nu. Jag vill inte låta dessa chanser gå till spillo för att jag är fast och saknar det som varit. Jag vill bära med mig ljusa minnen, som skapar en grogrund för nya. För i och med att tiden aldrig går att vrida tillbaka kommer det komma en dag då minnen är allt vi har kvar.

Nu ska jag gå och lägga mig i mitt gamla flickrum och minnas saker från förr, för att vara utvilad imorgon då jag har chansen att skapa minnen om julen 2009 som är värda att minnas i många år framöver.

En riktigt God Jul kära vänner, på riktigt!
Puss o Kram, C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0