Jag har en sak att berätta..

Året är snart slut och vad passar då bättre än en lista? Alltid dessa listor, helfestligt om ni frågar mig! Det får bli så, när det är lite nätt om tid med tanke på att broder Tuck fyller år idag. Så, håll till godo, så går jag och fikar!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde ganska mycket under 2009 som jag aldrig gjort förut.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade ett "löfte", för mig själv. Det var att hitta hem, hitta min vardag, hitta mig. Jag bytte vardag, men tror att stora delar av mig själv följde med. Jag har dock insett under året som gått att hela livet är en lång process att hitta sig. Jag tycker mig dock ha uppfyllt mitt löfte för jag har utmanat mig själv och vuxit som människa under året som gått.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Bara bekanta.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, i år igen. Farfar, 29/4 -09.
5. Vilka länder besökte du? Cypern, Frankrike och Danmark
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Det jag saknar får ta den tid det tar att hitta, om det så blir 2010 eller 2022, det får tiden utvisa.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Jag har ett bra sifferminne, så många datum har fastnat. Dock är 4/4, 29/4 och 24/8 speciella datum som kommer betyda mycket.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag vågade släppa taget om något tryggt för att utmana mig själv och förverkliga en dröm.
9. Största misstaget? Att jag inte vågar vara ärlig nog, mot mig själv och andra.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Astman har haft en rejäl dipp i år och ryggen lika så fast tidigare. Nu mår jag rätt bra, och det är huvudsaken.
11. Bästa köpet? Jag har nog inte köpt något speciellt. Inget stort. Inget extraordinärt.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Möbler, resor, andra.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag har varit otroligt glad för mycket i år. Genuint jätteglad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Många, många.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, måste jag nog säga.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Hm, försökt att stå upp för mina val och inte gått och dragit med dåligt samvete.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Försökt hitta svar på frågor på ställen där jag redan visste att jag inte skulle finna dem.
18. Hur tillbringar du julen? I Sandviken, med när och kära.
19. Blev du kär i år? Ja, det är väl dags att erkänna det. Lite för sent.
20. Favoritprogram på TV? Halv åtta hos mig?
21. Bästa boken du läste i år? Hur man närmar sig ett träd, av Eva Dahlgren
22. Största musikaliska upptäckten? Jag har definitivt vidgat mina vyer musikmässigt i år, men trivs fortfarande bäst med Lars och Lisa..och Melissa.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag minns inte att jag önskade mig något.
25. Något du önskade dig men inte fick? Eftersom jag sällan önskar mig saker, saknar jag heller inte något jag inte fick.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var hemma i Sandviken under dagen, fikade med släkt och vänner. Spenderade kvällen i Gävle. Vände upp och ner på världen.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Lite mer raka besked och mindre väntan och ovisshet. Lite mer tillit, lite mer optimism och hopp.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Stilen varierar efter humör, en rackarns blandning, med andra ord!
29. Vad fick dig att må bra? Ett meningsfullt jobb, en fantastisk möjliget, styrka att våga välja det andra - som visade sig vara helt rätt och helt fantastiskt. Och under all denna tid stöd, värme och kärlek från många bra människor runt omkring.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Pass!
31. Vem saknade du? Mina mor- och farföräldrar, allra mest.
32. De bästa nya människorna du träffade? Det finns många fantastiska människor jag träffat i år, som kommer finnas kvar i hjärtat länge, länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0