1 vecka och 1 dag sedan..

Det är för dåligt!
Den senaste 1 veckan och 1 dagen har dock inte innehållit så fantastiskt mycket mer än ryggont, Stockholmstripp och jobb. I ungefär den ordningen också. 1. Ryggont. Det gör fantastiskt ont, fortfarande. Snart två veckor har gått. Igår fick jag medicin utskrivet, han skickade remiss till röntgen och jag fick träffa en fantastiskt bra sjukgymnast. Det känns bra. Äntligen har jag hittat någorlunda rätt, äntligen går det någorlunda åt rätt håll. Dock gör det åh, så ont. Just i detta nu och hela tiden annars. AJ. 2. Stockholmstripp. För att citera KB "Nu är levnadsglädjen säkrad för ett tag framöver igen". Underbart att få umgås med Lilla Familjen igen + Jens. Riktigt riktigt riktigt mysigt och bra och underbart härligt fantastiskt toppen. Det händer allt för sällan, men jag är åh så tacksam för den helg vi fick. Snart igen. 3. Jobb. Ja, jag knagglar på. Heldag i Örebro i onsdags med tonåringarna. Det var så mysigt så, men många timmar i buss satte sina spår.

Jag har även hunnit med en snabbvisit i Uppsala, Ebbas dop <3, umgås med storebror som hittat hem och annat mys. Idag tvättar och städar jag. Det är middag på Brednäsgatan ikväll med finfrämmande. Imorgon är det påskafton och den dagen får gå obemärkt förbi i moderna tiders påsk anda. Ägg och sill. Inget för mig. Ska ägna en stund åt att fundera på den egentliga meningen istället. Sen ska jag packa ihop mitt och åka till Åre med familjen. Det ska bli.....det-finns-inte-ord-för-hur-jäkla-skitskönt-det-bli. Trist med ryggen bara, men det gäller att utgå ifrån det som är här och nu och idag och göra det bästa utav det.

Här och nu - tvättstugan nästa. Vårstäda lite. Vila ryggen.
Jag är  l e d i g.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0