Nytt inlägg

Okej, ni stackare som nöter vareviga dag ska få något nytt och fräsht att vila ögonen på. Här kommer några nya ord, dock lika meningslösa och tomma som tidigare, men fortfarande nya. Och det är nåt bra med nytt. Nytt och fräsht, nytt och spännande, nytt och kul, är oftast ordkombinationerna som innehåller "nytt". Alltid detta positiva nya. Är nytt alltid bra? Alltid fräsht? Alltid spännande och roligt? Nej. Jag tror det ligger i människans natur att allt som oftast trivas bäst med det gamla invanda. Nytt är roligt i 2 dagar, sen vill man tillbaka till vardagen. Nytt är en färskvara, det håller sig fräsht i ett X dagar. Det finns alltså ett Bäst före datum på allt nytt, och i dagens slit och släng-samhälle reas allt nytt ut pga. kort datum, redan från början. Nytt hinner bli gammalt innan vi hunnit fram till kassan för att betala och ta det med oss hem. Det nya är tråkigt så fort vi fått sätta den personliga stämpeln på det. Mitt nya. Mitt gamla. En kompis kör med teorin att kläder är nya tills det att man tvättat plagget i fråga. Vi gör allt vi kan för att hålla kvar vid den där speciella känslan av nytt, så hårt att jag tror vi inbillar oss i 9 fall av 10. Nytt är aldrig nytt, nytt har redan blivit gammalt. Men det är farligt att kalla någonting "sitt". Det blir aldrig ditt. Tro aldrig att du har nåt, för det är redan borta innan tanken tänkts klart. Ta aldrig något för givet, och ta aldrig något för ditt eget. Speciellt inte någon annan, eller någon annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0