Hatti-natti-fnatti

Så var det det här med att sova..
Det var längesen jag förlorade den förmågan och det intresset.
Skulle jag födas igen, skulle jag bli nattuggla Jag vet att det inte finns en sådan specifik art i verkligheten, men det är lite samma koncept som med nya ord. Används de tillräckligt ofta i tidningar, här på nätet, i böcker (?) osv, då kommer de med i Svenska akademins ordlista. Vad jag försöker säga är att det finns så pass många nattugglor nu för tiden, att vi skulle få igenom "nattuggla" som en säregen art.. Kanske skulle vi komma med i Svenska djurföreningens djurregister, dvs. djurens motsvarighet till ordlistan (fast lite påhittat). Det skulle vara en ära, och det skulle vara ett tydligt tecken på att litteraturen utvecklas i takt med samhället. Ordlistan uppdateras, det vet jag. Det jag inte vet är vad Mr. Bratt anser om saken. Jag skulle dock väldigt gärna vilja veta det. Hans åsikter är förmodligen de tyngsta och mest inflytelserika i min utbildningshistoria. Vilken man.

Apropå utbildningshistoria läser jag en oerhört tidskrävande bok just nu. "Utbildningsreformer och politiskt styre". Det sägs att en av författarna är lika träliga i verkligheten, som han framstår tack vare detta verk. Boken är alltså tidskrävande pga. ointresse och koncentrationssvårigheter. Finns det botemedel mot sånt?

Det har varit några hektiska och innehållsrika dagar, och fler lär de bli.
Vi åker på en utbildningsresa till Karlstad hela helgen. Det kan inte bli annat än intressant.
Mer om detta under nästkommande vecka.

Nu ska jag bege mig mot sängen och göra mina övningar för att stärka bäckenbottensmuskelaturen, som tydligen ska vara orsaken till mina rygg- och höftbesvär. Jag har knipit hela dagen jag, men inte har höften återfått sin ursprungliga funktion för det. Inte heller har jag återfått fullkomlig känsel i ben/fot/tå.

Agda 97 is back in town!

Kommentarer
Postat av: KB

hahaha. Carolineee, KNIIIIP!

2008-10-17 @ 21:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0