Onsdag

Började skriva "Tisdag" i rubrikfältet nyss. Dagvildast! Dagar, veckor, år.
De flyger förbi och stundtals skrämmer det mig.
"Helvetesveckan" var hela 9 månader sedan. Sommaren gick så snabbt att den knappt lämnade ett spår efter sig. Förra veckan känns som igår. Jag kom hem från Kanada för nästan ett år sedan. Vart tar tiden vägen? Vart har 2008 tagit vägen? Det har inte varit mitt/familjens höjar-år, men det är ändå skrämmande, för hur jobbigt saker och ting är vill man ta vara på och få ut det mesta av det. I alla fall jag vill insupa varje detalj och aldrig glömma. Innan man vet ordet av är det julafton. Sedan ett nytt år. 2009 kommer med stormsteg!

Nu sitter jag här och har precis ätit lite sen frukost efter ett långt pass (1 timme 15 min) på gymmet med sjukgymnasten. Det är små små muskler som tränas, men det är rätt jobbigt ändå. Jobbigt är bra. Igår sprang jag en mil (årets 2:a). Det var oerhört jobbigt, insåg jag när jag sprungit klart, men bra. Jobbigt ÄR bra. Jag är bra. En mil i snö/slask/is är bra.

Kände mig rätt bra när jag sa "Tack, men Nej tack" till att jobba extra idag innan min egen grupp. Jag har planer, planer jag mår bra av och vill göra. Jag tänker inte vika mig, nedvärdera nöjet och bara fokusera på nyttan. Hälsan framför allt.
Och imorgon åker jag till Malmö. Då kommer jag må bra. Bättre.

Bättre än bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0