Tidvis

tid har förlöpt
dagar har gått
månen har vandrat sin väg
genom vitt och svart
och grått


4 månader.


jag har saknat ert skratt
jag har saknat ert hår
jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går


En tid som vissa dagar känns som en evighet, andra som ett ögonblick.

det har tidvis gått bra
tidvis har skakandet lagt sig
ibland har jag vaknat på morgonen
och gjort det jag ska


Jag vill ännu inte tro det.

det är ibland som förut
ibland har jag känt att jag duger
jag har samlat ihop nog med kraft att gå ut


4 månader.

jag ser er fortsätta nu
med varsamma kliv
jag ser era drömmar
sakta lossna från mitt liv


Fan, vad jag saknar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0