It starts in my toes, and I crinkle my nose..

Ja, nog är det lite spännande allt? Fast ändå inte. Kanske sen, vem vet?

Dansa dansa hela helgen som var. Uj, klockren söndag efter en lite lam lördag, dock med riktiga ljusglimtar. Mamma tyckte det inte verkade vara meningen att jag skulle packa ihop mig och åka på söndagen, men jo, det var där jag skulle vara just då. Knyta nya kontakter, svettas och dansa dansa dansa. Ja, det är nog det bästa sättet att fördriva en söndagskväll!? Allra helst när de flesta av er vet vad jag tycker om söndagar.. Det ser dock ut att kunna bli några ytterligare lyckade sådana i ett dansande spår. Ni vet inte vad ni går miste om..

Det vet heller inte du, du som har tagit upp på tok för mycket tid, lust, ork och energi både i fysisk och lite mer flytande form. Du får nu stå ditt kast. Jag kan ju bara säga att det som kastades nu ligger längst ner på botten. Dyka efter det får du göra själv, men då tar du dig nog för mycket vatten över huvudet.

Men näe, tillvaron snurrar på rätt bra nu. Full fart framåt. Snart skramlar vi in i en ny månad, en kort sådan. Sedan hoppas jag att vintern känner att den gjort sitt. Jag vill ha vår, jag vill ha lediga dagar, jag vill ha äventyr, jag vill...jag vill...så mycket! Men mest av allt just nu vill jag att mina favoriter ska komma hem från värmen. Lite tomt är det, men bara lite ;)

Jag vågar mig inte på någon över-natten-önskan. Sist skrev jag att det enda som fattades var snö, och att snäälla, kan det inte vara alldeles vitt när jag vaknar!? Och, visst var det så! Men, vi vet väl allihopa att man inte ska leka med de högre makterna? Ibland får man låta de vila och faktist nöja sig med det som är. Som jag läste någonstans;

Allt är precis som det ska vara just nu..

image38

Perfecto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0