Vacuum

"Vakuum (latinsk stavning vacuum) är fysikaliskt uttryck för ett utrymme som inte innehåller någon materia alls."
källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vakuum

Åter igen. Det gick snabbt, otroligt snabbt. Samtidigt som det är den längsta natten i mitt liv.

08.20 imorse, onsdagen den 21:a augusti tog min morfar sina sista tunga och ansträngda andetag. Med tre sorgsna, men ack så tappra och kärleksfulla krigare vid sin sida valde den modigaste av oss alla att släppa taget. Han var redo, vi var redo och även om det gör ont och fortfarande är så ofattbart, var det ändå en lättnadens suck som fyllde rummet. Inget mer lidande. Ingen mer fysisk smärta. Det är viktigast och vad jag försöker att fokusera på just nu.

Olavi Hannuksela skulle ha fyllt 80 år på söndag, den 23:e augusti.

Helig den frid hjärtat hyser, mitt i den virvlande blodstormens larm.
Slut är din stid, månen lyser. Sommarnattsvind svalkar dig,
Sov på min arm.

-------
Update
Ge mig ett piller. Slå mig hårt i huvudet så jag svimmar av. Kidnappa mig. Stick världens bästa bok under näsan på mig. Morfin, any one? Gör vad som helst för att få mig att glömma verkligheten, om så bara för en stund. Hjärnan värker, hjärtat värker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0