Sleepy head

Oh, how I wish. Jag funderar på att gå ut och genomsöka hela gräsmattan efter en fyrklöver. När den är hittad ska jag önska så hårt, och så mycket, och så innerligt att få tillbaka förmågan att sova en hel natt. Tänk att få sova oavbrutet mellan 22-07 igen. Just nu är det min högsta önskan, nästan.

Jag har alltid tyckt att det är överskattat att sova, därav det där "nästan". Men jag blir äldre och inser att "sova bör man, annars dör man". Äta har hamnat lägre ner på prioriteringslistan nu istället. Men, sömn och välmående går lite hand i hand och sömnen har lyst med sin frånvaro ett tag nu...
Oh, well. Det kommer en dag då det löser sig. Då bitnarna faller på plats.

Idag ska jag i alla fall ta mig själv ut på äventyr. Jag ska åka norröver för att dansa och bo i en liten stuga. Ja, jag ska göra det själv och jag må vara knepig. Men, ibland känns det bara att man måste göra vissa saker. Stuggrejen har varit en liten idé ett tag inför nästa vecka, men nu har det kommit annat ivägen så det får bli nu, idag, som det kommer, rätt upp och ner. Att det är dans till på köpet, det gör ju bara saken bättre.

En annan insikt.. Det kostar (att ligga på topp). Allt kostar. För mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0