Objektifiering

Trevlig term det där, om man vill ligga sömnlös om nätterna.

Ligga sömnlös om nätterna verkar vara mitt nya, dock ofrivilliga, intresse. Detta har tvingat på mig ytterligare en, dock mer frivillig, hobby. Korsord. Festligare underhållning får man leta efter. Dessa två aktiviteter (sömnlös och korsordslösande) bidrar dock till en ond cirkel. Jag kan inte sova, löser korsord, aktiverar hjärnan till 85%, vilket gör det ännu svårare att sova. Konklusionen av detta är att jag måste hitta en ny självvald hobby för att utplåna den påtvingade. Tips, any one?

Gårdagen spenderades genom att skaffa mig en ny frisyr, eller ska jag säga peruk? Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag kom hem. Anette gjorde som vanligt ett utmärkt jobb. Måste jag alltid ha sånna konstiga idéer för mig, och dessutom vara så envis att genomföra dem? Hur som helst, det är väl en vanesak antar jag? Jag har aldrig sett ut som en blandning av Julia Roberts som prostituerad i Pretty Woman, Hedwig och Jonathan i Bröderna Lejonhjärta förr. Men som sagt, jag kanske vänjer mig. Kanske. (Bild kanske kommer sen. Kanske.)
Framåt kvällningen blev det i alla fall bio i goda vänners sällskap. Mamma Mia var precis lika cheesy, tjejig och lättsam som den verkar. Låtarna gör sig bättre på engelska, vilket gör att filmen får ett + i kanten. Dock var musikalen som jag och mamma beskådade för 1½ (?) år sedan betydligt mysigare, men då med nackdelen som kommer med det svenska språket.

Nu tänkte jag bege mig mot blötare breddgrader (duschen) för att sedan ta en promenad mot Camilla med tre filmer i bagaget. Kanske någon kan tänkas falla fröken i smaken denna gång? Veckan i övrigt bjuder på lite av varje, i en härlig mix av ingenting alls.

Kommentarer
Postat av: Camillis

Hahaha,,, inga kommentarer angående filmvalet :)

2008-08-10 @ 23:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0