En av alla dom..

Jaha, då var det min tur att slungas in i bloggvärlden..  Bättre sent än aldrig, sägs det.

Tanken bakom det hela är att jag ska få en insikt i detta enorma virrvarr av tekniska begrepp och knappar som ska tryckas på och finesser som ska läggas till så som bildpublicering med mera, innan jag beger mig tvärs över Atlanten, lämnad åt mitt öde. (Tanken var dock inte att producera meningar i stil med Strindberg, skärpning!) När jag väl är där kommer denna kommunikationsform komma väl till pass då telefoni blir mindre aktuellt. Så redan nu, då det är cirka en och en halv månad kvar till äventyret tar fart, ska jag lägga till denna länk under fliken Bokmärken på familjens dator, för att sedan instruera dem väldigt väl i hur man läser och hur de skriver kommentarer. Processen börjar redan nu för att slippa de kostsamma telefonsamtal jag tidigare nämnde rörande denna blogg när jag redan flugit min kos.

För att vara helt ärlig så rotar sig uppkomsten av denna blogg även i den fantastiska rastlöshet som har infunnit sig. Det är inte lika illa som det var för några veckor sen, men visst tär det. Tur att jag börjar jobba på torsdag!



"I den tidigaste ungdomen vet alla människor vilket som är deras levnadsöde.
I det skedet av livet är allting tydligt, allting är möjligt, och människor är inte rädda för att drömma om och önska
allt det där som de skulle vilja se hända i deras liv."
Paulo Coelho


Det slog mig igår att den 6:e juli snart är här. Dagen D för alla IB elever. Jag säger som Paulo Coelho även där.

"Man slår sig lika mycket i ett fall från tredje våningen som i ett fall från nittionde.
Om jag måste falla, må det bli från höga höjder."

Jag tror jag ska sätta punkt för detta inledande inlägg. Dags att fortsätta att packa upp, packa ner, minnas och påminnas. Mina tre senaste levnadsår ligger nämnligen i banankartonger eller svarta sopsäckar. Minnen är redo att förvaltas eller förkastas. Nostalgitrippen är ett faktum.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: KB

Slutklämmarnas mästare. Naturligtvis bör jag också som trogen vän ta din oskuld i kommentarboxen. Vänner håller ihop. Och, för att reflektera över Dagen D, så är det helt rätt. Faller vi så faller vi högt, men jag lovar att vi finns på botten för att ta emot varandra. Dock har någon klok människa någon gång sagt mej; Det löser sig.
Jag tror på det. Och om inte så löser det sig i alla fall :) Häromnästen siktar vi på Salem, simma lugnt till dess!

2007-06-25 @ 23:59:48
URL: http://svenssonrebecca.blogg.se
Postat av: Niklas

Var ska du?
Jag har börjat jobba. Det är faktiskt inte så roligt.

2007-06-26 @ 17:12:02
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0