Att man aldrig lär sig..

Tidspessimisten talar. Jag har stressat sönder och samman hela morgonen/förmiddagen för att vara klar nu, när jag börjar om en timme. En hel timme har jag till mitt förfogande, till vilken nytta då? Att man aldrig lär sig..

Gårdagen var ytterst trevlig. God mat och goda vänner en kväll i juni då när sommarn är som bäst. Och det var ju ingen vanlig dag, nej det var ju Fridas (aka. Frippe) födelsedag. Helfestligt! Det blev dock inget krogbesök och ingen dans. Vi kom dit vid stängningsdags. Fint folk kommer alltid sent, som det heter. De ville dock ha oss att betala 100 kr för den sista halvtimmen. Jo, tjena! Det fina folket kom alltså inte alls. Their loss!

Jag kom i alla fall inte i säng förän fem tiden någon gång, men vaken var jag igen runt nio. Träningsdags. Therese bangade medans jag och Johanna krigade på i Trebo. Det är ju i alla fall skönt såhär i efterhand.. Dusch, brunch, leta och finna, packa och få ordning på mig själv hann jag sen på bara 1 timme lite drygt. Nu då? Ett tag var tanken att lägg sig på soffan i en halvtimme, men nej. Jag känner mig själv och många med mig. Vi vet alla att jag aldrig vaknar. Första dagen och allt. Det skulle vara just snyggt!

Så, här är jag.. Lyssnar på Dire Straits - Brothers in Arms, (fick just hjärtstillestånd för jag trodde hela inlägget hade försvunnit) och stör mig på Nike reklamen på Msn. (GAH!) Funderar även över livets stora frågor, utan resultat.

I samma stund som jag skrev (GAH!) i det tidigare stycket kom jag att tänka på att det är ett onomatopoetiskt ord, vilket leder tankarna till en diskussion jag och Rebecca (http://svenssonrebecca.blogg.se <-- Smygreklam!) hade angående det ämnet. Jag minns att jag googlade på "onomatopoesi" och hamnade på Wikipedia. Vi vet alla att Wikipedia inte är att lita på, om man ska vara källkritisk, men det jag fann roade mig i många timmar. Så, poängen är att jag vill dela med mig av det nöjet.. För sen när har djur låtit olika beroende på nationalitet!? (http://sv.wikipedia.org/wiki/Onomatopoesi) Haha, det är helt fantastiskt om ni frågar mig!

Haha! Något som också är, om möjligt ännu mer fantastiskt, som jag läste i tidningen idag, är ett gäng grabbar i tidiga tonåren. De går på rockläger och har ett band.. Men "Vi har ingen sångare just nu för alla är i målbrottet" !

Nu ska jag i alla fall åka och jobba.
Bat-Bat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0