Party-Poopers!

De senaste två dagarna var tydligen lite för bra för mig. Någon tyckte det i alla fall och ville att jag skulle komma tillbaka till verkligheten. Så morgonen började fånigt tidigt efter en, mer eller mindre, sömnlös natt. 05.10 ringde klockan. Rise and shine! (Yeah, right.) Men men, det var bara att gilla läget. Jag mådde illa av dåligt samvete. Fridolf hade inte varit inne på länge. Så, jag begav mig alltså till Hedgrind runt 6 snåret för att släppa in Fridolf. Trodde jag ja. Ingen katt kom. Jag åke till jobbet, alldeles för tidigt.
Suck.

Den stunden jag satt och väntade på nattens rapport hann jag bli trött. Så, trött och less gick jag upp på avdelningen. Vi plockade fram lite, planerade lite. Det är 9 pensionärer, 3 personal. 3 var. Helt okej tyckte jag, tills Han där uppe presenterade sin Få-tillbaka-Caroline-till-verkligheten-idé; "Ja, nu är klockan kvart över sju, vi ger henne en tant och 25 kvm bajs!" Vi snackar tak, golv, väggar, fötter, händer, kläder, sängar, rullatorer.
Suck.

1½ timme senare då de tidigare nämnda ytor och krypin var rena då var det dags att ta upp nästa pensionär. Bajsbooom även där, värre än vanligt. Dock begränsad till sängen, men här istället på djupet, ner i madrassen. Ja, varför inte?
Suck.

Pensionär 3. En historia för sig. Det var dusch på schemat idag. Det började inte bra. Jag kom 1 minut för sent och hela hennes morgon var förstörd. Hon var otrevlig och kom med spydiga kommentarer i 1½ timme. Jag log och frågade om vattnet var lagom och om hon var ren mellan tårna.
Suck.

Är inte livet fantastiskt så säg!?
Suck.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Thank god att jag jobbar på kontor.

2007-07-12 @ 16:20:50
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com
Postat av: KB

Jag ville bara säga grattis till en bra dag på jobbet. Du kommer älska att enbart byta blöjor på babys senare, bajsmängden lär vara i mindre skala där :) Själv kränger jag telefoni till så kallade "telialovers" som är helt nöjda med att betala mer i fasta kostnader än vad de ringer för. Men det är ju skönt att svenska folket vill betala lite extra till staten så att herr Reinfeldt kan få extra hög avgångslön. Men livet är härligt :) Hoppas morgondagen blir bättre! Ta på dej dykardräkt utifall, haha ;P
pussokram

2007-07-12 @ 18:30:26
Postat av: Anna-Karin

Förstå att jag fullkomligt öser sympatier och lyckönskningar över dig..

2007-07-13 @ 16:21:32
URL: http://anna-karin.toobigtofitinhere.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0