Nästan perfekt..

Jag vill passa på att skriva ner allt nu när endorfinerna rusar. Vet inte om man även kan kalla senaste 1½ timmens aktivitet för att rusa, men sprungit har jag. Och fortare än vanligt gick det. Det måste vara de nya kläderna, som mamma sa. Och ja, så måste det ha varit.

Gårdagen var fläckfri. Ovanliga sysslor för vanliga människor, ledig och vakna sent.. Efter en lång och god frukost och åtskilliga minuter i telefonen med Vägverket begav jag mig ner på stan. Jag missade banken. Istället framkallade jag bilder, vilket är bland det bästa jag vet. Den timmen jag var tvungen att vänta, för ja, allt annat än expressframkallning är överskattat, lyckades jag skämma bort mig själv rätt rejält. Men jag ångrar ingenting, mitt nya löparställ är det bästa som har hänt på länge! Åh! (bildbevis kommer inom kort) Allt detta följt av besök hos min numera favorit, Fridolf. Sedan middag med min mor och dans. Och vilken kväll sen!

Denna morgon vaknade jag av att solen knalla in genom persiennen i fönstret (...). Mm, vilken dag! Därefter ringde jag några samtal under frukosten, läste tidningen, kände hur det var att vara ledig ytterligare en dag. Fantastiskt! Sen på med mina alldeles nya, oanvända och superfräsha springkläder. Längtan efter Fridolf var för stor. Jag sprang alltså till Hedgrind, myste lite och sprang hem. Och här är jag nu..

Jag känner inte riktigt och jag lever inte riktigt
under dagarna som inte riktigt finns.
Men så kommer en säsong igen då strömmen går igång igen
och nätterna blir ljusa och jag känner och jag lever och jag minns,
att allting, ja allt är nästan perfekt!


Nu är det dock dags för dusch innan flertalet ärenden ska uträttas. Jag känner att det kommer gå av bara farten för min ström har definitivt gått igång nu. Och nog känner jag, lever och minns. Jag tar till vara på var sekund och var minut. Det finns ingen tid att spilla, framför allt inte när Allt är nästan perfekt..

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Kära lilla Caroline, ett löparställ är bra mycket mindre syndigt än just de inköpen vi har pysslat med. Vad sägs om en osthyvel, mat för cirkus 1500 SEK, subway middag, klara-IB-fan-vad-vi-är-bra-middag, osv osv. Sen har jag köpt ett nätverkskort - men det får man. Jag vill se löparstället för övrigt. Kom loss! Winnerbäck kan i alla lägen. När åker du?

2007-07-11 @ 14:34:12
URL: http://anna-karin.toobigtofitinhere.com
Postat av: Anna-Karin

Åh, du får mina inköp att kännas mer mänskliga och nödvändiga. Bless you.
Och den där Lars, som sagt. Han kan i alla lägen tydligen. t.o.m ursäkta ha-behovet.
Gud så spännande, det blir nog jordens äventyr. Kommer du att ha tillgång till internet där förresten?

2007-07-11 @ 17:45:53
URL: http://anna-karin.toobigtofitinhere.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0