Lördag 27.7.07

Jag känner mig som en fnittrig fjantig fjortis. Att gå runt och småle för sig själv är inget som hör till vanligheten, men de senaste dagarna har det blivit mer till en vana än ett undantag. Haha. Ja, det finns inte så mycket mer att säga om saken. Det lär återstå att se hur det urartar sig, om det hinner urarta sig? Antagligen inte. Men det gör inte så mycket. Det är nästan denna ovisshet och detta förstadie som är det bästa. Med tankar som snurrar och glädje som far. Mail och sms som gör sitt. Flyktigt, lättsamt, kravlöst. Något annat hade varit riktigt fel i tiden. 16 dagar kvar.

Det är mycket som känns otroligt och långt borta nu. Hade en trevlig kväll tillsammans med de allra bästa igår. Hur många fler liknande kvällar kommer det hinnas med? 2? Two too few. Minst. 16 dagar är inte många dagar. Veckorna går skrämmande fort. Det är sommaren som gör det, inte sant?

Iiih. Haha. Jadu. Idag har jag i alla fall shoppat lite. Igår också. Åh, jag köpte nya skor igår! Ni vet känslan man får när man köper något man gått och suktat efter länge? Jag var lite tveksam till en början, mest på grund av vemodskänslan som infinner sig då det blir en sak mindre att tråna efter. Man saknar sånt som man inte har, men man saknar inte sånt som man har.. Therese tog då saken i egna händer. Hon slog mig med ett skohorn, fick sen med sig Frida och tillsammans satt dom och ropade Köp! Köp! Köp! Jag är ju inte den som säger nej, så jag plockade fram plånboken och inhandlade drömskorna (som igår var på rea, såklart! ) Det är tur att jag har vänner som leder mig in på rätt väg då jag tvekar. Tack!

Idag begav jag mig ut i shoppningdjungeln ensam. Vi snackar dock en djungel i ungefär samma storlek som Din tvättstuga. Med andra ord, Sandvikens centrum. Det låter inte mycket för världen, men vi snackar kvalitet istället för kvantitet! Team Sportia-killen är min nya vän. Han känner igen mig, han vet vad jag vill ha och behöver. En klockren karl. Tillsammans kom vi idag fram till att ett redigt linne och ett par träningsvänliga trosor var ett måste. Läses; han bestämde och jag betalade. Därefter begav jag mig till konkurenterna inom sportprylevärlden. Intersport hade ett bra erbjudande, så jag tänkte att jag kunde slänga lite pengar även i deras brunn. Ett fantastiskt snyggt regnställ införskaffades inför höstens bravader. Givetvis var det turkost och svart, allt för att matcha de övriga kläderna ämnade för diverse uteaktiviteter. Det bör dock tilläggas att Team Sportia alltid kommer ligga steget före i mina ögon.

Så, det faktum att jag faktist är ledig hela helgen, tillsammans med de glädjefrön som planterats i de föregående styckena samt vetskapen om att huset blir mindre tomt från och med imorgon kväll, gör mig alldeles.. lycklig och förvånad!

image15

Om det föll sig så att vi fann en fyrklöver, då önskar jag att vi alltid får vara nära varann..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0