It ain't easy to say goodbye..

7 dagar kvar för min del. Några fler för vissa andra, men inte är det många. Jag till Canada, Thomas till Göteborg och Robban till vår kungliga huvudstad Stockholm. Tillfällen att umgås är få, men vi slog våra tre kloka ihop och hade stora visioner att sammanföra våra nära och kära på samma plats, vid samma tidpunkt. Tiden var lördag från 18.00, platsen var vår älskade Vändplan, Brednäsgatan. Vi nådde vårt mål och här kommer lite bildbevis.


De Evigt Taggade.


Föräldramingel och barnabus..


..innan det var dags för mat. Somliga mer taggade än andra.


Maten började tryta, lika så tålamodet. Rastlösheten tog vid hos Therese, Robban och Olivia.



Presentutdelning.
Olivia väntar med spänning på vad som skall finnas i paketen.


Ingen fest utan is.
Jag gick lös på ett isblock i storlek med det som sänkte Titanic.
Till min hjälp hade jag en skruvmejsel.
Paparazzi-Olivia var givetvis där.

Nu var det dags för den stora Sångtävlingen.


Kill-laget
bjöd på sång, dans och visslingar men hade inte kapacitet nog..


Det hade heller inte Föräldra-laget trots livserfarenhet, domarfjäsk och enorm inlevelse..


Vinnande ur striden gick (självfallet) Tjej-laget tack vare dess
mångfald, fantastiska laganda och brilljans!

Man kan säga att samtliga lag sjöng hellre än bra.
Detta var tvunget att balanseras. Vi tog hjälp av ett band som har vanan inne.



Skjut (http://www.myspace.com/skjut)
gästade Brednäsfestivalen och lämnade många spår i så väl hjärtan som på kinder..
Elias (längst till höger) kunde tyvärr inte infinna sig. Istället bjöd (från vänster) Olle, Martin och Elina själva på diverse eget material samt några så kallade "klassiker". Uppskattningen går inte att beskrivas i ord.

Fotnot: Bilderna är tagna vid ett annat tillfälle

Bilder finns inte längre att tillgå. Det innebär dock inte att kvällen tog slut.
Det var en kylig natt som tog vid. Värmande taktiker var många och varierade.
Kaffe, konjak, filtar,kramar och levande ljus. Alla sätt är bra utom de dåliga..

Samtliga ska ha ett stort tack för en trevlig kväll.
Och vi ses, bland dimmorna i norr eller i söder..

Kommentarer
Postat av: KB

ååh, jag känner värmen komma strömmande ända till den Barcelonska kusten.. Men som jag hade velat vara däääär!!!

2007-08-06 @ 14:54:18
Postat av: HG

Ja! Snacka om att du var saknad! :/

2007-08-06 @ 17:47:22
URL: http://shmerb.blogg.se
Postat av: PallanGirl

SnyggCaroline!!!
Guuu vilka fina bilder! :D och guuu vilken toppenkväll!! Finfint ordnat!
Och som vi fetägde sångtävlingen! ohlalala.
Men vi seees jätte snart. Fladderflaggisch on!

2007-08-06 @ 18:34:31
Postat av: KB

oooh, jag känner värmen från brednäsgatan ända till den varma sydern! Som jag hade velat vara där! Hälsa så gott till alla och säg att jag är ledsen att missa sånge ;P

2007-08-06 @ 20:50:00
Postat av: KB

haha, ojoj. jag spammar din blogg ;D men det är datorn som har damp, as usual. men då fick jag det verkligen sagt iaf, flera gånger :)

2007-08-06 @ 20:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0