Frank

Som jag sa i det tidigare inlagget var det en massa smasaker som jag skulle beratta, men for det mesta glomde bort. Jag blev lite less pa mig sjalv pga. detta sa jag gjorde mig en lapp. Lappen ar nu i princip full, efter si sadar en dag. I alla fall..

Mamma och pappa, det internationella kortkortet har kommit! Det kom redan i fredags, men eftersom minnet svikit sa har jag glomt bort att beratta det! Det ar dock det fulaste jag har sett i hela mitt liv!! Snacka om Old School. Men men, tillbaka till boktryckarkonstens tid bara.. Det fungerar nog i alla fall.

Jag har en husspindel som haller mig sallskap ungefar dygnet runt. Valdigt sot, trevlig, i lagomt format samt en baddare pa att halla sig pa betryggande avstand. Denna ar annu namnlos, nagra forslag?

Denna punkt ar tillagnad hela Sveriges campingbefolkning.. Lagg ner!! Det finns en oskriven lag ute pa Sveriges campingplatser, "Storst gar forst!". Kom till detta landet och ni kommer aldrig nagonstans for varenda kotte har en husvagn 10 ggr storre an er! Och observera gott folk, detta ar inget skamt! Jag ser tva stycken just i detta nu som, i canadensiska matt, ar ratt sma, men i svenska matt ar way out of the royal league! Jag sjalv, ofrivilligt inbiten campare som jag ar, tappar hakan ungefar 5 ggr om dagen nar den storsta caravanen efter den andra rullar forbi. En normal canadensisk campingfamilj aker formodligen ut med; sin super size truck med sjalva draganordningen fastjoxad pa flaket, en husvagn lika lang och stor och hog och bred som en hederlig Swebus-bus och sist men inte minst, sin splitternya, skitstora, mastodont stadsjeep fastsatt bakpa. Det ryktas aven att det inte ar nagon ovanlighet att det finns nodvandigheter sa som jacuzzi och bastu inuti dessa vralak till vagnar. Halla, vad hande med servicehusen!?

Ja, som ni forstar ar allt..liite storre an hemma. Bilarna framforallt. Men, mina damer och herrar, grannen har en Volvo och jag har sett treee Saab!! Dessa klassas dock som "small cars" och far darfor parkera pa parkeringsavdelningen amnad for "Small cars only". Dar far dock jag aldrig parkera da jag kor vad canadensarna kallar "Mini-van". Sjalv tycker jag det kanns som om jag kor runt varldens storsta fordon nagonsin. Jag forsokte mig pa att fickparkera igar. Hahaha. Jadu. Det kanns som om jag ovningskor igen. Tanken att skapa en skylt med texten "Tourist!" eller nagot liknande, for att fa okad forstaelse pa vagarna.

Utover infrastrukturen och trafiken i ovrigt ar priser och skatt ganska intressant. I detta landet ar priserna som angivs i affarerna exclusive skatt. Man maste alltsa sjalv lagga pa 14%, eller nat sant. Dessutom finns det tva olika skatter. Jag har ingen aning om skillnaden. Jag vet aldrig nar jag maste betala bada eller nar det bara ar en. Sa, det ar som lilla julafton varje dag nar man ska fram till kassan och far reda pa vad saker och ting Egentligen kostar. Med andra ord, det ar ingen hit att kopa nagot som man, redan efter att ha tittat pa prislappen, tycker ar lite foor dyrt, for det blir bara varre!

Jag har alltsa upptackt en hel del, bade bra och mindre bra saker. En, enligt mig sjalv, bra upptakt ar ju faktist det omtalade kaffet. Det ar pa tiden att jag vaxer upp nu ocksa va? Jag borjar lite sakta men sakert.. Jag har provat diverse olika mjukstartsvarianter men kanner att det snart ar dags att ga pa the real stuff. Fram tills dess far det nog bli en och annan av den nya lasten, Iced Cappucino. Herre min skapare! Sa, fyra manader till i den har takten och jag ar kaffedrickare i stil med min storebror nar jag kommer hem!

Mamma, vet du mer vad jag upptakt att finns har? Ranchdressing. Och den smakar precis som den gjorde i USA for 13 ar sedan! Hur manga flaskor onskas i julklapp? =)

Nu borjar listan over vad-jag-maste-beratta-saker lida mot sitt slut. Jag kan dock tillagga att igar vad min forsta dag pa Mission Fitness Center aka. gymmet =P Jag kopte mig ett 3 manaders membership och det var sa kul och sa manga maskiner och sa manga pass att anmala sig till och sa stort och sa frasht och sa..alldeles..alldeles..underbart! Ni kanske forstar var jag kommer tillbringa manga av mina lediga minuter? =) 

Nu ska jag nog slanga ungarna i bilen och aka en svang. Tanken for eftermiddagen var stranden, men jag har blivit lite krasen vad det galler vadret. Sa, det blir nog bara parken. Eller ja, bara och bara.. =)

Visstja..

  
Tia-Frank, Caroline-Frank & Nova-Frank!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!
va, bra då vet vi hur det är med postgången!
Vilken tur att vi inte planerade en husvagnstripp!
3 fl. kan räcka!
Vadå Frank????
Längtar efter dig!!!!!

2007-08-29 @ 08:44:30
Postat av: Frida

Åh Caroline, alltid lika trevligt att läsa om dina äventyr. Som sagt så verkar du ha det bra fortfarande, inte för att jag tror att du inte kommer att ha det bra. Själv sitter jag på tåget hem från Stockholm och universitetet, min dag har spenderats till mestadels på diverse tåg. Tåkigt bara att det var helt onödigt denna dag, föreläsningen var minsann inställd när man kom ner idag. However så tycker jag du ska forsätta ge oss svennar lite mysig läsning, saknar dig så mycket men det som hjälper är nog att läsa små glädjande rapporter att du har det bra. Tjoo.

2007-08-29 @ 13:59:04
URL: http://frida.toobigtofitinhere.com
Postat av: axelsson

hah, krävs flera års träning(och en mage gjord av stål) för att komma upp i min standard 8)
nu ska jag återgå till att packa och titta på friidrotts-vm i ögonvrån, för om några dagar bor jag inte längre i en "skokartong" som rebecca för några dagar sedan uttyckte det utan i en finfin 2a!
ha det fint syrran 8)

2007-08-29 @ 15:30:52
URL: http://slashdot.org
Postat av: Anonym

Hej Caroline!
Jag tar åt mig av det tidigare inlägget att jag inte har varit så bra på att skriva kommentar. Så skärpning nu vevav! Intressant det där med kaffet du, att man alltså kan lära sig att dricka, på riktigt? Det verkar konstigt. Och oj, vilka miljöbovar de verkar vara i kanada, tur att du "bara" kör en mini van. :) Åh, det verkar härligt med värmen, men just nu är jag inte så avundsjuk, för jag har nyss varit en vecka på Zakynthos med markus. Men hoppas det fina vädret håller i sig för dig och allt annat bra! Sköt om dig vännen. Kramkram

2007-09-11 @ 23:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0