Å Ä Ö!

Min dator är tillbaka i matchen! Efter många om och men fick Josh ordning på torpet. Storebror kan nog ta åt sig en liten del av äran då något han sa nog fick poletten att ramla ner för dataansvarig i detta hus.

Jag tänkte i alla fall passa på att skriva lite och lägga upp lite bilder nu när tjejerna leker som aldrig förr. Det är tea party på gång, varvat med jump shows och bebisagerande. Men efter lunch beger vi oss nog till stranden!

Igår var min första dag med tjejerna på egen hand och det kunde nog inte ha gått bättre! Vi lekte och lekte och lekte. Inte en enda sur min på hela dagen, och det händer inte ofta. Det finns nämligen en fröken med ett skapligt humör. Jag har dock inte lyckats få någon bild på hennes grumpy-face ännu, men det lär komma, var så säkra! Bilden på en tvåårig Caroline som fick äran att smycka den sammes studentskylt är inte ens i närheten av vad denna, snart tvååriga järnvilja kan åstakomma, även om likheten finns där!

Eftermiddagen tillbringades först hos tandläkaren. Tia var på sin årliga koll. Sen spenderades några timmar, och lite pengar, på shopping centrat. Jag har nu en mobiltelefon (som jag själv inte vet numret till), en adapter så att jag slipper snylta datasladdar från Josh, samt ett tillskott i Body Shop familjen. Min älskade affär finns alltså inom ett överkomligt avstånd och expediten sa till mig igår att om jag någonsin längtar hem, kom då till Body Shop, här kan du alltid känna dig som hemma! Haha, härligt härligt! (Men farligt farligt!!)

Igår kväll begav jag mig ut på en långpromenad för att verkligen lära känna området. Jag hade tänkt gå till punkt A, men hamnade vid punkt K. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Detta betyder dock inte att jag gick vilse, jag hade faktist en skaplig aning om var jag befann mig och när jag väl kom ut på stora vägen igen, då var det bara raka spåret för över och jag var hemma! Jag jobbar mig framåt, sakta men säkert. Snart förstår jag mig nog på den här stan, hoppas jag.

Helgen gick av bara farten. Vi var på ett tvättäkta BBQ-party med Josh jobb. Det var mycket trevligt med många trevliga människor. Dagen därpå var vi vid poolen, det vill säga på ett badhus. Alla hämningar släppte. det fanns ingen hejd på någon av dem. De trodde visst att de kunde simma, men insåg snart att detta icke var fallet. Då lugnade de ner sig, lite.

Nu är det visst tid för mig att gå på detta omtalade te-kalas, så jag ska ladda upp några bilder lite snabbt och sen dricka te för fulla muggar. Enjoy!

 
Vyn ar inte riktigt densamma pa motorvagen mellan Gavle och Stockholm.
Har mellan Vancouver och Kelowna.

 
Kelowna


Tia!

Nova!


Tia & Helena / Tia & Nova


Nu ar det ni som tittar pa dessa bilder med andakt! Min dator, dar detta inlagg borjade skapas har slutat fungera, allt har raderats tva ganger. Det har tagit mig hela formiddagen och jag tanker inte lagga ner en sekund till!

Jag har dock hunnit gora lite research ang. mitt eget telefonnummer; (250) 575 4243. Fraga mig dock inte vad landskoden ar till Kanada eller vad tex. (250) star for, for jag har ingen aning! Den som kanner sig manad kan dock forsoka sig pa att skicka ivag ett sms!

Nu har det hunnit bli tid for lunch bade en och tva ganger om! Pa aterseende!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Landskoden till Kanada (och USA) är 1. Och jag antar att siffrorna inom parentes är riktnumret.

2007-08-21 @ 21:49:55
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com
Postat av: Caroline

Okej, tack Niklas! Det kanns dock relativt ologiskt att ha ett riktnummer till en mobiltelefon? Aja, det ar inte sadar fantastiskt mycket i det har landet som ar logiskt i vilket fall, sa.. Jag ska nu ta och sova pa saken.
Godnatt!

2007-08-22 @ 08:08:41
Postat av: mamma

Äntligen lite bilder, och som ni badar måste jag nog skicka din bikini per post tror jag!

2007-08-22 @ 12:20:35
Postat av: KB

När kommer jag och hälsar på?

2007-08-22 @ 15:15:12
Postat av: Anna-Karin

Ah fan, verkar inte vara fy skam där. Vilka vyer. Hemskt roligt att se lite bilder iaf och höra att du lever. Det som var tämligen intressant är att du slutade med åäö någonstans mot slutet. ;)

2007-08-22 @ 15:16:25
URL: http://anna-karin.toobigtofitinhere.com
Postat av: axelsson

mmhai
kör kanadickerna på ett annat frekvens-band? 8)
du får höra av dig ang. datorstrulet så kanske vi kan lösa det också. fina bilder, naturen ser underbar ut och familjen ser nästan ut som tvättäkta svenskar 8)
sista dagen i skolan på fredag då det är tenta, sen får det vara nog för mig(i alla fall för ett tag framåt), skönt!
sköt om dig så hörs vi snart syrran!

2007-08-22 @ 20:00:40
URL: http://slashdot.org
Postat av: Anonym

hejsan, det ser underbart ut!
många kramar
/elina (och marja)

2007-08-23 @ 19:31:23
Postat av: Jonas

Åh, det där ser ju ut som paradiset!

2007-08-26 @ 21:24:01
Postat av: carina strand

Moster Carina ser att du har hamnat på en vacker plats och vilka gulliga flickor...alla 3. ÅÅÅÅ vad jag avundas dig Caroline..tänk om man hade gjort som du i din ålder. Vi tänker på dig ofta Kramiiis från oss alla tvåbenta och fyrbenta.

2007-08-30 @ 20:44:41
URL: http://shmerb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0